رام مندر دی اساری دے سکھاں لئی سبق
5 اگست 2020 نوں بھارت دے وزیر اعظم نرندر مودی نے ایودھیا وچ رام مندر دی اساری لئی نیہ پتھر رکھ دتا ہیے۔1992 وچ ہندو آگوآں ولوں بھڑکائیاں گئیاں بھیڑاں نے اتھے واقع بابری مسجد نوں ڈھاہ دتا سی۔ استوں بعد بہت لمبے ویلے تک اس بارے کیس چلدا رہا۔ کئی اہم گواہ مار دتے گئے۔ کئی کمیشن بنے، کئی جانچاں ہوئیاں۔
خیر ہندو لیڈرشپّ نے دیس دی سیاسی اقتدار اتے اپنی جکڑ پکی کرکے پچھلے سال 5 اگست نوں جموں-کشمیر دا خاص درجہ ختم کر دتا سی اتے پورے اک سال توں بعد رام مندر دی اساری دا نیہ پتھر رکھ دتا ہیے۔سمچی ہندو قوم وچ اس سرگرمی کارن ودھویں خوشی منائی جا رہی ہیے۔ ہر قسم دا ہندو شوشل میڈیا اتے ایہہ لکھ رہا اے کہ ایہہ مندر دا نیہ پتھر نہی اے بلکہ ہندو راشٹر دا نیہ پتھر اے جو کہ صدیاں بعد سچ ہون جا رہا ہیے۔
خیر اگلیاں دی سرکار سی اوہناں نے سپریم کورٹ نوں ڈرا دھمکا کے ہندواں دے حق وچ فیصلہ لے لیا اتے مندر دی اساری شروع کر دتا۔
رام مندر بناؤن والی سمچی لہر دے سکھاں لئی کجھ سبق ہن جو خالصہ پنتھ نوں سمجھنے چاہیدے ہن۔
پہلی گل جو سمجھن والی اے اوہ ایہہ اے کہ دھرم، اپنے راج توں بنا نہی چل سکدا۔جے کسے قوم نے اپنیاں روایتاں، آپناں نیارا اتہاس اتے اپنی مذہبی روایت بچاؤنی اے اس لئی اس قوم کول آپناں دیس اتے آپناں راج ہوناں بہت ضروری ہییے۔ اپنے آزاد راج توں بنا آپناں گرو اتے ورثہ نہی بچایا جا سکدا۔ جدوں ہندو قوم بابر ورگے جابر راجے دی غلام بنی ہوئی سی تاں اس قوم تے اسیہہ ظلم ہوئے۔ اتہاس اسدا گواہ ہیے۔صدیاں تک ہندو قوم نے جابراں دی غلامی ہنڈھائی۔ پر اسدے باو جود وی کسے نہ کسے طرحاں اپنی روایت بچائی رکھی۔ ہن جدوں اوہناں دا آپناں راج آیا اے تاں اوہناں اپنے اتے ہوئے ظلماں دا بدلہ لین دا یتن کیتا اے۔ اتے اپنے دھرم نوں بچاؤن لئی اپنے راج دی ورتوں کرنی شروع کر دتی ہییے۔ اوہ اس کم لئی کنھاں تے ظلم کر رہے ہن ایہہ وکھرا موضوع ہییے۔
دوجی گل جو سمجھن والی اے اوہ ایہہ اے کہ راج حاصل کرکے سارے سیاستداناں نوں اپنی قوم دے مقصداں لئی کم کرنے چاہیدے ہن۔ ہر سیاستدان لئی اپنی قوم دے ہتّ سبھ توں اہم ہندے ہن۔ جہڑے سیاستدان اقتدار حاصل کرکے اپنی قوم دے مقصداں توں منہ موڑ لیندے ہن جاں قوم دی پٹھّ وچ چھرا مارن تر پیندے ہن اوہ اتہاس دے کسے موڑ تے آکے سیاسی اقتدار توں تاں وہونے ہندے ہی ہن پر اسدے نال ہی اوہ اپنی قوم دے اتہاس توں وی منفی ہو جاندے ہن۔ راج اقتدار جاں سیاسی ایجنڈا سیاستداناں دے راہ وچ بھاویں جنے مرضی اڑکے پاوے پر سچے سیاستدان نوں سیاسی طاقت ہمیشہ اپنی قوم دے ہتّ اگے ودھاؤن اتے اوہناں دیاں سدیوی طور تے جڑھاں لاؤن لئی ورتنی چاہیدی ہیے۔
بھارتی جنتا پارٹی اتے نرندر مودی دی سرکار نے ایہہ سبق سکھ لیڈرشپّ نوں دتا ہییے۔ اس عمل دا اک تیجا سبق وی اے جس بارے حالے سکھ قوم وچ دو راواں وی ہو سکدیاں ہن۔ سکھ قوم دا اک وڈا حصہ بابری مسجد نوں ڈھاہڈھیری کرن دی کاروائی نوں 1984 دے سکھ گھلوگھارے نال جوڑ کے دیکھدا ہیے۔
پر ساڈا منناں اے کہ سری دربار صاحب-سریب اکال تخت صاحب سکھ گروآں دے وروسائے ہوئے روحانیت دے مرکز ہن۔ ایہناں وچوں ہمیشہ پاک پوتر رہانی سندیش دی ورکھا ہندی ہیے۔ اسے کارن ہی اج وی ہزاراں غیر-سکھ اس استھان دے فلسفہ کرن نوں آپناں جیون سپھلا کرنا سمجھدے ہن۔
پر بابری مسجد اجیہے ظلمی راجے دے ناء تے سی جسنے اتہاس وچ بہت ظلم کیتے۔ گرو نانک دیوَ جی نوں اسدی قید وچ رہناں پیا۔ بابر دے ظلماں دی داستان گرو صاحب نے اپنی بانی وچ وی بیان کیتی ہیے۔
ایہہ بالکل اسے طرحاں سی جویں اندرا گاندھی اتے بے انت سنگھ دے بتّ پنجاب وچ لگے ہوئے ہن۔ جنہاں نے پنجاب تے ظلم کیتا اوہناں دے بتّ پنجاب وچ نہی ہونے چاہیدے ایہہ ہر سکھ دی اچھا ہیے۔
سو رام مندر دی اساری نے سکھاں نوں کجھ سبق دتے ہن جنہاں نوں سمجھن دی لوڑ ہیے
تبصرے
ایک تبصرہ شائع کریں